Kroppssammansättningen Err?

Min våg gick sönder. Plötsligt en morgon så visade den nästan 10 kg mindre (alla överviktigas dröm!) men eftersom jag är en logiskt tänkande kvinna så klev jag av den, klev på igen och då vikten fortfarande var "för lite" så bad jag min dotter att komma och väga sej. Hon vägde samma sak, vilket också var fel då hon väger runt 60 kg. Alltså blev vår personvåg återvunnen -eller grovsopa- vilket man föredrar.
 
Sedan dess har jag bytt jobb och fått mera ordning i mitt liv med den nackdelen att jag blivit bekväm; från treskiftesjobb och en begränsad tidsplaneringsmöjlighet till välplanerat tvåskiftes med lyxfrukost. Min kropp och mitt psyke gillar det!
 
Under hösten märkte jag ingen förändring eftersom jag ändå cyklade till och från jobbet ända in i november, men då kölden och snön kom så började jag ta bilen istället och i den stannade jag ända fram till april.
Förändringen kom snabbt. Arbetskjortan började gapa illa över brösten och jag får ständigt dra i den då den glider upp. Byxknappen måste öppnas om jag har sittande arbete en dag. Jobbigare att vara och arbeta, helt enkelt. Mitt införskaffade gymkort har under sommaren hjälpt lite grann men kunde vara effektivare... Så jag kom fram till att jag saknar en -våg!
 
Igår flyttade den in. Köpte en som visar -eller borde visa- fettprocent, vätskeprocent, muskelmassa, viktuppgång/nedgång osv men den visar "Err" då jag kliver på!
Programmerade den flera gånger; längd, ålder, kön, aktivitet. "Err". Bad dottern kliva på -alla inställningar och siffror blinkade och blixtrade, och fungerade. Har testat ett flertal gånger men mitt resultat är detsamma -"Err".
 
Enligt manualen är jag utom avläsningszon. Kan inte vara längd, ålder eller kön. Kommit fram till att det måste vara fettprocenten eftersom den är den första sammansättningsprocent som syns och den är begränsad mellan 4 och 50 %. Består jag alltså av över 50 % fett?
 
Måste testa en person till, sedan får framtiden utvisa vågens öde...
 

Kommentarer
Postat av: mutku

Nå, nu då du vet att jag är här, så kanske du skriver lite oftare ?
Det var roligt att träffas!

2013-10-10 @ 18:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0