Att träna eller inte träna?

Jag har nu ägt gym-kort i sex veckor. Inte har jag tränat överdrivet mycket, och jag är nog lite kluven inför tanken att jag skulle bli biten av att träna. Men det går an.
Jag hade kortet i två veckor innan jag ens gick dit. Minns inte idag orsakerna men kan ha varit nån lätt förkylning, eller tidsbrist, stress på jobbet så jag ville bara hem efteråt, eller nåt annat. Jag minns inte, men det vet jag att det fanns säkert en tungt vägande orsak till att jag inte gick dit. Och då har jag ändå gymet på hemväg från jobbet.
Första gången jag äntligen svängde in dit så hade jag kastat ner två par träningsbyxor men ingen topp i väskan, så då tänkte jag först att -jaha, nu får jag fara hem direkt. Sen så överlade jag med mej själv; jag hade ju på mej t-shirt då jag kom, kanske jag kan gå och kolla läget ändå? Och så tacksam jag var över att jag var ensam i salen; tyckte att min utstyrsel var hemsk! Vilket den var, nog kunde jag skaffa mej snyggare kläder. Konstig tanke; de duger att ha på sej då jag tar mej från punkt A till punkt B -i åsyn av människor- men som svettkläder ensam i gymet är de förskräckligt fula!
Som sagt, jag var ju ensam och hade med mej träningsprogram ur Fitness magasine samt svetteduk så jag tänkte att jag kör väl lite, då.
Av åtta olika... "rörelser"? Vad heter det? Maskiner? Så hittade jag bara fem som jag kunde göra. Två saknades helt och hållet och inte hittade jag nån matta som jag kunde göra crunchies på (magövningar, alltså. Stavade jag det rätt?)
Jag var sådär konstig till sinnet då jag lämnade salen. Lite stolt över att jag verkligen gått dit, och verkligen gjort nånting. Lättad att inte så många hann se mej. Skam över att jag inte ens frågat de som jobbar där vad jag kunde gjort istället för de övningar jag inte "hittade". Besvikelse över att jag inte var speciellt svettig; inget Biggest Loser, precis!
Så jag lämnade Wellness i samma t-skjorta jag tränat i och lade på minnet att kolla gymväskan ordentligt till nästa gång, samtidigt som jag lite tvivlade på att det blir nån nästa gång. Jag har hyrt kort för fyra månader men tänkte att eftersom jag betalade största delen med motionssedlar så har ju fyra månaders medlemskap kostat mej endast 22€ och det är ju inte mycket pengar att kasta i sjön? Kan vara värt det bara jag inte behöver gå dit en gång till och känna mej ful, dum och lite löjlig!
 
Följande gång jag gick dit hade jag kollat väskan ordentligt, hade vattenflaska med och skulle modigt gå på Bodypump... Fortsättning följer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0