Jag cyklar till jobbet, jag -trala laa!

Efter tre veckors semester har jag nu börjat jobba igen.Med dagens bensinpriser så tar jag vid där jag slutade i våras och cyklar till jobbet.
Kunde kastat bort väckarklockan då den lät illa vid 0510. Tänkte en stilla tanke om att ta bilen i alla fall, det är ju första dagen efter ledigheten... om jag behöver handla hem nånting?
Raderade dock den tanken och steg upp likt Kalle Anka på husvagnssemester; lätt motvilligt. Önskade att jag kunnat bädda som honom också.
Nåväl, håret flätades och gymväskan kollades för jag hade tänkt gå på bodypump kl 15:45 (fast jag trodde inte riktigt på det själv, inte såhär tidigt på morgonen).
Och så blev cyklingen en sån positiv överraskning!
Innan semestern hade jag cyklat några veckor. Inlett med otroligt dåligt flås efter vintern -och en stor del av våren- bakom ratten. Då jag äntligen började cykla i maj så använde jag mej av de låga växlarna -var ner i trean, använde aldrig sjuan och valde en väg med lite färre uppförsbackar. Döm om min förvåning då jag tog djävulsbacken och alla andra uppförare i sexan och i övrigt körde högsta växeln! Luften var frisk och jag cyklade relativt lugnt hela vägen. Pulsmätaren gjorde ingen nytta för jag var under pulszon mest hela tiden och anlände till jobbet nästan helt utan svettdroppar i pannan. De som skymtades orsakades troligtvis av hjälmen...
Så jag drar bara slutsatsen att min semester var aktiv trots att jag inte tränade så mycket som jag planerat. Jag höll på med mina rosor och min terrass, och kunde ibland till och med tänka att jag skulle vilja göra nåt annat än titta på tv på kvällen. Och det har jag då aldrig tänkt förr!
Jo, jag gick på bodypumpen också, men vid dipsen undrade jag för mej själv vad jag egentligen gjorde där...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0