Vardagsmotion!

Några veckor har gått sedan jag var på gymmet senast. Men jag har varit busy; började jobba igen efter semestern samt byggt en terrass på nästan 50m2 och nästan helt själv. Och det var träning, det!
Grävde i grus för att få grundramen i pass; det tog några dagar. Åtgång; 20 stycken 2x4or som var 4,40 meter långa, med okänd vikt.
Då själva plankåtgången var uträknad så åkte jag med min dotter och handlade 140 plankor på 3,60 m och alla skulle lastas på bilkärran och lastas av hemma. Blev senare tvungen att ta ännu en tur till Byggmax efter 10 plank till...
Sen är ju en terrass på marknivå vilket innebär att allt mätande, sågande och borrande sker i squats-position så mina rövmuskler blev ordentligt utmanade under dessa några veckors tid; tack och lov att det regnade nån dag ibland så jag var tvungen att sitta på soffan eftersom musklerna var helt stumma!
Varje enskild planka orsakade således i medeltal sju squats och jag satte ca 10 plank på plats (gav tre längder) per dag jag jobbade, vilket tog ca tre timmar med fastskruvning och städning efteråt. 46 skruvar per längd så det blev ca 200 squats per arbetsdag.
Jag har skruvat fast totalt ca 2300 skruvar sittandes på huk, det ni!
 
Nu planerar jag ett 8m2 stort stenbelagt område för grillen mellan terrassen och förrådet, eftersom jag inte vill ha kolgrillen ståendes på trä -tror det skulle brinna rätt bra om grillen välte...
Det är 67 tegelstenar per kvadrat, 536 stenar totalt eller minst 536 squats... plus övrigt arbete som mätning och grävning. Mera vardagsmotion, bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0