Nu är det officiellt!

För ett par dagar sedan berättade jag så för mina föräldrar vart mina semesterplaner tar mej.
Så nu kan jag berätta för hela världen om någon skulle fråga...
Frågor?
 
Nähä, men då berättar jag iaf.
Jag ska vandra El Camino. Jag har flygbiljett till Paris och tar därifrån tåg/flyg ner till södra Frankrike. Jag går så långt jag orkar och hinner för att inte missa flyget hem till Finland från Madrid.
 
Hmmm. Nu då det är nerskrivet är det ju inte så märkvärdigt, egentligen.
Tycker jag är relativt väl förberedd, jag vet att jag ska lyssna på fötterna och tänker njuta av varje sekund. Ska undvika att vara uppkopplad på nätet alltför mycket, annat än för att höra om barnen (de är ju nog vuxna...) mår bra och att lägenheten står kvar (den kommer att vara bebodd så den borde ju stå kvar...)
 
Sen då jag kommer hem så får jag börja på med mitt nya kök. Fick hem det igår så nu ska det bara putsas opp och skruvas fast i väggarna. Som det sägs; om man stickar och river opp så har man alltid något att göra. Ibland kan jag undra vad jag håller på med... sen jag köpte bostaden har den varit halvfärdig. Först renoverade vi och flyttade in en höst. Sen började barnen röra på sej; flyttade ut och tillbaka och ut igen. Och tillbaka. Förra sommaren byggde jag terassen och nu blev jag plötsligt med kök.
 
Nu tänker jag redan på hur lilla vessan ska fixas till, med små mosaikplattor på golv och väggar samt spegeltak och kristallkrona... Nästa sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0