Nedräkningen börjar...

Idag skriver vi lördagen den 1.6.2014. Om tio veckor kollar jag packningen för de sista gångerna och blir skjutsad till flygplatsen vid åtta-tiden. Sen är det bara jag och mina tankar under flera veckor. Också ett sätt att tillbringa sin semester... hoppas jag älskar mig och mitt eget sällskap!
 
Nu är det alltså hög tid att ligga i hårdträning! Sanningen är den att jag ska gå cirka 30-35 km varje dag under 25 dagar och som jag förstått det så är det en utmaning. Eller egentligen tycker jag inte det; jag går till och från jobbet, eller cyklar. Ibland är jag lat och tar bilen... Sen jobbar jag stående och gående hela dagarna. Ibland är jag på gymmet. Så någon sorts grundkondition har jag väl!
Utmaningen ligger i att gå med sju-tio kilo packning på ryggen. Tänkte satsa på sju men jag har inte vägt nånting än, förutom ryggsäcken (800 g) och sovsäcken (1200 g). Blivit erbjuden att låna både det ena och det andra men jag kör med de grejer jag har -jag vill göra detta själv! Ids inte heller köpa nya moderna "tekniska" dittan och dattan, det är ju bara min första vandring och om jag blir "biten" så kanske jag investerar i ordentliga grejer om de jag har av någon orsak inte fungerar, men idag kör jag med vanligt slitage på det jag redan äger.
 
Men hårdträning, ja.
Jag räknar alltså med sju kilo extra vikt. Fick idén att då borde jag gå ner sju egna kilon så kanske det går lite lättare. Detta betyder att mina kommande tio veckor ser ut såhär; hälsosammare mat, mera träning (gym), långpromenader varje vecka (talar om längre än tio km), undvika biltransport, mindre tv och mera nyttomotion. Midsommar kan innebära lite lösare tyglar, sen fyller jag år och då får jag dricka lite vin... Och bröllopet, ja.
 
Idag har det åtminstone gått bra! Till frukost stekt ägg med paprika (ett ägg; blir proppmätt av två men ändå är det alltid två jag brukar äta -fråga inte varför!) Lunchen bestod av gårdagens potatismos och regnbåge och middagen pestopasta av älgmalet. Dagen är inte slut än och en examensfest väntar om ett par timmar men jag ska kolla noga vad som slinker in.
Motionen bestod av Öjberget i en timme och en kvart; 400 kalorier och backe upp, backe ner. Bra start, nu kan det bara bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0