Sol"bränna" på köpet.

Förra veckan gick jag en sväng på 15 km. Tog tre timmar.
Så denhär veckan tänkte jag gå lite längre; kombinerade gårdagens familjesammankomst med 20 km hem.
Nu tog det fyra timmar så jag håller en jämn takt, åtminstone.
 
Hade med mej det nödvändigaste; telefonfodralet för min Samsung, hemnyckeln och välfyllt vätskebälte. Ingen mössa -för jag använder inget skydd för solsting. Men heller inget solskydd för kroppen, och det var väl där jag missade lite...
Är inte vackert solbrun utan mer rödsaltad kassler. Träningstoppens axelband lyser vita på mina axlar, så ock halsringningen, bh-band och Samsungfodralets form på vänster överarm. Bröstbenet, näsrygg och kinder är kassler medan halsen är vit -den låg väl i skugga...
 
 Idag känner jag av solbränna, muskler i ben och rumpa samt nötningsytor där telefonfodralets kardborrefäste skavde mot armen. Allt utom skavsåren är helt trevliga känslor! Och psykiskt känns det också bra: Det är intressant att gå, även längs tråkiga vägar. Kändes renande ett tag och jag undrade för mej själv om det är nu den börjar; vandringen. Inte om nio veckor, utan nu, just i denna stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0