Tre lediga!

Gårdagen började med en grå himmel men innan dagen var slut så anlände sommaren!
 
Fullt dagsprogram hela dagen; var via min fd arbetsplats före jag for till föräldrarna för att hjälpa till med att sätta potatis. Det var många år sedan jag var med där. Helt roligt; pappa körde traktorn och mamma och jag plockade. Nu är ju pappa lite döv och jag ingen lättviktare så maskinen sjönk en aning... och fast vi försökte ropa att han måste lyfta lite så hände inget. Mamma muttrade nåt om att det börjar bli varmt om fötterna? Helvetets eldar, då...
 
Sökte också efter mina plankor. Ska tillverka ett bord till terassen av grova asp-plankor och som bordsben använder jag gamla maskinunderreden. Länge sökt en gammal Singer-symaskin och för två veckor sedan fick jag en (guldsprejad...) av en jaktkompis.
I husgaraget hemma har i många år stått ett bord som varit nån sorts skomakeri-maskin så det underredet tryckte jag in i baksätet på min lilla Polo. Husqvarna - blått.
Underredena ska spraymålas mörkt gråa, asp-plankorna ska slipas lätt och oljas och så ska hela härligheten skruvas ihop. Jysk ska få bidra med stapelbara utestolar i samma mörkgrå färg och sen får jag skrota det sista minnet från mitt äktenskap: utemöblemanget i fd-vit plast!
 
Tog också hem barnvagnen. Kunde sälja den men eftersom den inte blivit såld på 16 år så är det väl onödigt att börja sälja den nu då egna barn är 21 och 19. Jag menar; inom tio år kan den behövas igen?
 
Förde sedan bilen till dottern och gick från stan; en timmes promenad.
Städade och torkade köksgolvet då jag kom hem, och efter en dusch så slappade jag resten av kvällen.
 
Och tänk; jag har två lediga soliga dagar framför mej än!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0