Höj LCHF till skyarna!

Läste LCHF-mafasinets första nummer, första årgång, igår kväll. Visst har jag läst den förut -då den begav sej- men skulle friska opp minnet lite. Måste säga att det är en bra tidning!

Jag läser med mina egna selektiva glasögon och tar till mej den nya forskningen som hävdar att vin är nyttigare än motion (bryr mej inte om frågetecknet...) samt att kaffe skyddar mot demens (utan frågetecken)

Vinet: Enligt en studie där man satt tre månaders dagligt vindrickande mot helnyktert leverne så vann vindrickarna! Ger inga leverskador, ingen viktuppgång, ingen ökad fettmängd och ingen höjning av blodtrycket. Ändå drack de manliga deltagarna tre dl om dagen, de kvinnliga fick nöja sej med hälften.
Slutsats:Det finns starkare stöd för att vin är nyttigt än det finns för att börja motionera på doktorns inrådan.
Detta borde jag visa min läkare... Säkert skulle det falla i godare jord hos patienterna om han började rekommendera vin istället för motion!
Samt slutsats två: Jag dricker för lite vin...

Kaffet: Högt kaffeintag kan kopplas till förbättrad hälsa. Mindre risk för stroke, Alzheimer samt diabetes enligt olika rapporter. Gäller särskilt storkonsumenter (halvdussin koppar per dag) Vilken sorts kaffe man dricker saknar betydelse, samt om det är koffeinfritt eller inte. Det viktigaste är att dosen är hög.
Jag kan än en gång konstatera att jag är hälsan själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0