Körkort betyder frihet!

Och inte bara för barnet som fyllt 18 och klarat av hela baletten, utan även för mamman i familjen!
En morgon sov jag vidare då flickorna for på jobb -enda villkoret var att de måste vara hemma kl 15 då jag behövde bilen för att själv åka till samma jobb kl 16.
En annan dag behövde jag inte gå ut i snön och skjutsa den ena hit och den andra dit för att åka hem emellan och sen hämta den andra därifrån och den ena härifrån. De fixade tidtabell för hämta/lämna själva.
Jag får vara hemma och se på 2 1/2 män och dricka kaffe!
...om jag bara vetat hade jag lobbat för riksdagsplats och arbetat för en tidigareläggning av körkort åt våra fina ungdomar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0