Vad som följande?

Min e-kod fria månad är över.
Sammanfattning; förväntan innan jag startade, roligt i början, tråkigt i mitten och enformigt i slutet.
Ingen viktnedgång och inte många cm i midjeförändring. Men nattsömnen kanon!
 
Samtidigt är det nu efteråt lite malligt jag kan konstatera att jag ändå gjorde det; jag klarade av det! För helt enkelt är det inte, att skippa e-koder i vår "bäst-före" värld där halvfabrikat och micromat är en enkel väg till mättnad.
Så min närmaste framtid ter sej såhär: jag ska undvika dem så gott det går. Har fortfarande förstoringsglaset i fickan då jag gör en tur till butiken, och om nånting innehåller en eller två e-koder så kan jag väl godkänna dem om jag saknar alternativ, men produkter med många koder lämnar i hyllan. Definiera "många". Jag vet inte, vi får se. Tio? Sju? Även fem är ganska många om de bekostar mej min sömn.
 
Nu har jag en semestervecka framför mej. Då ska jag bara vara; har en förpackning naturdiet som ska drickas opp (vet inte varför jag ens köpte den...) och i den finns det väl nog tillräckligt med koder, kan jag tänka. Har inte ens kollat. Men den var ändå ca tio€ i inköp så jag ids inte kolla, jag bara vet att den inte kastas bort! Ska varva med hälsosam älgköttsoppa och rödbetsfrestelse, så jag kommer inte att gå hungrig.
Resten av februari tar jag det som sagt försiktigt.
 
Mars har jag planerat gå vegetariskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0