Underbara sommar!

Är det inte fantastiskt? Å jag är inte ens bitter -jag älskar väder!
Visst kunde det var uppehåll också, de flesta är väl av den åsikten -speciellt om ledigheten är begränsad till tre-fyra veckor. Jag väntar ännu på min lediga tid eftersom jag då ska göra något jag aldrig gjort förut, men istället för att bara vänta och tycka att regnet förstör så tycker jag faktiskt att allt är superfint i mitt liv just nu.
 
Till exempel -jag har ett jobb. Kunde vara mera betalt men arbetskompisarna är otroliga och jobbet i sej ganska lugnt. Nog kunde jag väl stressa över vissa detaljer men jag är i den åldern att jag inte ids... Visst, ibland så bara tittar jag på klockan och biter ihop men jag vägrar få en hjärtinfarkt på grund av nåt så trivialt som ett jobb! Och om jag tänker på saken så skulle ett arbete med mer ansvar och längre, tyngre dagar säkert ge mera pengar men det skulle väl äta opp mej mentalt, i alla fall just nu. Så jag är helt tillfreds!
 
Jag har en bostad. Snart har jag kanske ett nyare kök.
Det som brukar hända andra har hänt mej -kom över ett begagnat kök i superfint skick för 350€. Kvalitet, snygga färger och i modifierad version kommer det dessutom att passa in i mitt nuvarande köksutrymme. Väntar bara på måndagen så banken får säga sitt eftersom mitt underbara jobb inte ger några överlopps slantar utan jag måste låna lite för att förverkliga drömmen. Men köket har jag reserverat och jag har ingen orsak att tro att det inte förverkligas. Än.
Och om det av någon orsak blåser mej förbi under denhär veckan så behöver jag inte ta nåt lån och då vinner jag iaf.! Men köket skulle absolut höja värdet på min lilla bostad så jag önskar, önskar, önskar!
 
Jag har mina vackra, underbara barn. Behöver inte utvecklas mera än så -de är mina (och bara mina!) och om jag dog idag så dör jag lycklig för jag åstadkom ändå någonting helt underbart i mitt lilla torftiga liv!
 
Jag har mina katter. Crazy catlady? Jawohl!
 
Jag är händig; förra året höjde jag också värdet på min bostad med någon tusenlapp eftersom jag anlade en altan på nästan 50m2 bakom huset. Snyggt!
I år svängde jag ihop ett vackert trädgårdsbord på tre meter gånger 80 cm bestående av grova plankor, två underreden till gamla symaskiner, svart sprayfärg och 16 jättevagnsbultar. Också snyggt!
 
Och jag är självgående. Självständig. Fri. Singel. 
Inga skitiga strumpor i tvättkorgen.

Kan jag ha det bättre?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0