Långpromenad!

Ledig torsdag -Kristi himmelsfärds dag idag.
Vaknade tidigt; så tidigt att jag åt frukost, drack kaffe -och lade mej igen.
Efter åtta steg jag upp, slängde på mej kläder, ryggsäck och gick på en längre promenad. I tre timmar.
 
Roligt! Vasa är en fin plats då solen skiner! Vackra cykelleder i halvskugga, kyrkklockorna slog vid tiotiden, jag väjde för tåget... Vad är sannolikheten för att jag, den första gången jag går verkligt långt, blir tvungen att stanna för tåget på det enda stället där rälsen korsar cykelbanan? Blev på så gott humör att jag vinkade åt föraren -och han vinkade tillbaka!
 
Tog vattenpaus vid minnesmärket, korsade lantbruksskolans gårdar och tog wc-paus på ABC.
En timme till så var jag framme.
Den sista biten blev lite tyngre, dock. Tråkig väg utan omväxling; rakt, rakt och en sväng, sen rakt igen. Då tittade jag oftare på klockan...
 
Tog tre timmar, en minut och fjorton sekunder. Nästan två timmar i pulszon. Brände nästan tusen kalorier.
Jag har startat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0