Nån sorts kauntdaun...

Räknade i min almanacka: har 13 veckor kvar. Så nu kööör jag!
 
Måndag den 12.5. Ledig från jobbet. Vägde ryggsäcken (inte så lätt; 850 g), kastade den på ryggen och tog en morgonpromenad. Lite yoga då jag kom hem. Före lunch vägde jag sovsäcken (1200 g), tryckte ner den i ryggsäcken och gick samma sväng (totalt 2 kg) Lite yoga då jag kom hem. Jo, lite -ett par övningar under fem minuter för rygg och rörlighet. Ska bli mera eftersom.
 
Jag valde inte den lättaste ryggsäcken jag äger men jag tror den kommer att tjäna sitt syfte: inte för stor, har flera utanpåfickor, jag får fast sovsäcken på utsidan OCH den har ett regnskydd fastsytt i en bottenficka! Jag behöver alltså inte låna nån annans rygga eller köpa nån ny som jag kanske bara använder en gång; jag får vara oberoende och sparsam.
 
På tal om sparsam.
Borde börja boka biljett. Det tar jag itu med denna vecka, behöver bara inhandla färg till min skrivare så jag får ut biljetten ur datorn... Lönedag den femtonde så det blir väl ungefär den dagen. Slösade redan 18,50 genom att beställa hem lite småsaker som kan vara inspirerande under de kommande tretton veckorna. Hade inte tänkt köpa nåt på förhand men om jag sparar lite kö-tid så varför inte, egentligen?
 
I veckan installerades en träningsapp i min dator i samband med en uppdatering så den tog jag i bruk. Vägt mat och räknat kalorier och som alltid då jag börjar räkna kalorier så har jag svårt att komma opp i det antal jag blir rekommenderad men nu tänker jag ignorera det lite och istället låta mej tro att om jag äter lite mindre så är det med positiv inverkan på vikten eftersom jag verkligen behöver förlora lite vikt nu...
Får se hur bra den egentligen är; innehåller en "symptomkontroll" enligt vilken jag är gravid -och det vore ett mirakel eftersom jag då varit gravid i dryga 61 månader vid dethär laget... Och jo, jag vet verkligen på datumet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0