Helgen kommer!

God morgon! 
Vaken redan klockan sju. Jag vill inte stiga opp så här tidigt eftersom jag inte vill äta frukost så här tidigt. Ska väl masa mig opp iaf, koka lite kaffe och lägga upp dagens program.
 
Jag är ledig idag. Och i morgon och på måndag. Jobbar sedan kväll resten av veckan.  Lite splittrad inför detta eftersom jag alltid tyckt kvällsjobb är jobbigt då det rubbar rutiner men det är egentligen skitsnack eftersom jag jobbat kvällsskift rutinlöst i över sju års tid. Sen vet jag inte om jag någonsin haft rutiner heller, jag har nog bara levt med. 
Så nu byter jag åsikt.  Kvällsvecka är helt ok!
 
Kaffe, röd fil och müsli till frukost. 
Regnbågsforell i gräddsås med potatismos på dagen,  sallad med nåt lite senare och framför tvn blir det mina hemmagjorda rödbetssnacks och vindruvor.
Då var dagen mat planerad.
 
För att inte hemfalla åt frosseri så ska dagens sysselsättning vara just det;  sysselsättning.  Städa, plocka, kanske sy nånting,  läsa lite,  sticka klart de fula strumpona av restgarn osv. 
 
Då stiger jag upp: bring this day on!
Trackback
RSS 2.0