Sjuttioandra timmen...

Nä, det är inte så tragiskt som det låter. Jag räknar inte timmarna. På allvar. Jag bara konstaterar fakta.
 
Köket blev alltså omorganiserat en aning, har bara högen med tidningar och övriga papper att sortera igenom. Den högen finns i en korg på matbordet och det är ingen panik att göra nåt åt saken eftersom det ser ganska "städat" ut så länge ingenting kryper ut över bordet.
 
Det rum som faktiskt blev tomt håller på att fyllas i långsam takt. Mitt soprumsfynd i form av två stolar från 1915 som jag restaurerade opp under våren har placerats vid fönstret tillsammans med det lilla runda bord jag vann vid ett lotteri på en hemslöjdsskola på 80-talet. Färgerna på möblerna är som om Carl Larsson själv skulle varit inblandad!
En gammal Amerikakoffert står i ena hörnet -har tänkt att den ska bli ett skåp så småningom. Eller gammal och gammal, har ingen aning om nån ålder men den ser åtminstone gammal ut.
 
Det rum som tjänat som förråd i flera månader är lite spretigt än. Allt udda som inte har en egen plats lyfter jag in dit för att kolla igenom än en gång, men framtiden för det rummet är att det ska bli min egen lilla syateljé...
 
Mitt sovrum ska rensas. Där finns symaskiner, sytillbehör och olika halvfärdiga skapelser men allt det ska också in i "udda-rummet". Sovrummet ska bli ett fredat område som ska vara lättstädat.
Sen börjar jag väl om från början med städningen; flyttar runt alla ägodelar från rum till rum som i en enda ond cirkel i evigheters evighet!
 
Dagen har jag dock ägnat åt utearbete. Klippt gräs och rensat ogräs. Tog inte lång tid men det har irriterat mej lite att sommaren varit så dålig att jag inte orkat ta mej ut på bakgården. (Undanflykt!)
Har bara klippt gräsmattan var tionde dag och inte räfsat eländet en endaste gång... ogräset har jag rensat en gång... men nu ska det bli ändring på det! Eller nästa vår ska det bli ändring på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0