Diagnos fastställd.

Jag har länge övervägt en figurändring; mindre muminmamman och mera Jessica Rabbit. Har inte ställt upp på bild eftersom det känns som att jag inte riktigt ryms på 10x15...
Skaffat pulsmätare för ett antal år sedan, som jag först nu använt på allvar under mina semesterveckor. Tyckt den varit lite jobbig att spänna runt mej och säkert inte ens visat korrekta avläsningar.
Följer med Biggest looser med kaffekopp och sockermunk i näven -nästan utan att skämmas.
Köper Runners men läser den knappt eftersom jag inte hinner då min tv tar så mycket tid.
Ser sanningen i vitögat; jag är lat!
Då andra sätter opp olika mål så tycker jag lite synd om dem eftersom jag skulle kunna göra detsamma men ids inte pga att jag skulle sopa golvet med dem! Alltså lite mallig, också...
Så nu slår det mej; jag lider av de sju dödssynderna!
 
Högmod -är visst lite bättre än andra...
Girighet -glassen är min!
Vällust -eller begär. Vill jag ha så skaffar jag mej. (Pulsmätaren?)
Avund -jodå, det är jag säkert också. På nånting som du har.
Frosseri -det vet jag! (Glassen är fortfarande min...)
Vrede -även känd som hämnd och ingen är lika långsint som jag!
Lättja -soffan/sängen är min vän och landsvägen min fiende! Tycker inte ens om solstolen om den inte går att fälla ner till liggande...
 
Nu måste jag alltså börja pricka av dem en efter en. Börjar imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0